Als u in onze (web) winkel een offerte opvraagt of een bestelling bij ons plaats, vragen we persoonlijke gegevens van u zodat wij de offerte of bestelling in onze administratie kunnen verwerken. Welke persoonsgegevens slaan we precies op en met welk doel?
Deze gegevens worden gebruikt om een bestelling of offerte op uw naam te zetten. Daarnaast kunnen we u netjes een bevestiging sturen van uw bestelling of offerte en u bij uw naam aanspreken. Dat is wel zo klantgericht.
In sommige gevallen is degene die de bestelling plaatst of de offerte aanvraagt iemand anders dan de ontvanger van de bestelling of offerte. In dat geval slaan we zowel de gegevens op van de opdrachtgever als van de ontvanger.
In sommige gevallen kunt u onze producten na aankoop in onze winkels direct meenemen. In de meeste gevallen (zoals bij online aankopen) zullen wij de producten bij u thuis bezorgen. We gebruiken dan uw adresgegevens om de producten van uw bestelling af te leveren op het juiste adres.
Indien het bezorgadres anders is dan het adres van de opdrachtgever en/of het factuuradres, zullen wij ook het adres van de opdrachtgever en het factuuradres opvragen en opslaan.
Onze bezorgers brengen uw producten vaak tot in de slaapkamer. U zult begrijpen dat een zwaar bed naar boven dragen geen eenvoudige opgave is. Om die reden vragen wij in de winkels en online al wat uw bezorgsituatie is aan de hand van drie vragen:
1. Wat is uw woonsituatie (bijvoorbeeld woonhuis, flat, appartement)?
2. Naar welke etage moeten uw producten worden gebracht?
3. Is er een lift aanwezig?
We gebruiken uw telefoonnummer om u 2 dagen voordat uw bestelling geleverd wordt via een SMS te informeren over het tijdvak waarbinnen we uw bestelling komen brengen. Zonder dit telefoonnummer kunnen wij u geen SMS sturen en wordt u niet op de hoogte gesteld van het moment van de levering.
Daarnaast gebruiken wij uw telefoonnummer wanneer wij een belangrijke mededeling moeten doen over uw aankoop (bijvoorbeeld over de wijziging van de leverdatum of tijdstip of als uw aankoop niet meer op voorraad is).
We gebruiken uw e-mailadres voor informatie over uw aankoop en het verdere verloop van uw bestelling. Zo informeren wij u per email over de bevestiging van uw bestelling, bestellingwijzigingen en de levering.
Eventuele offertes die u via de app aanvraagt worden naar het filiaal van uw keuze gemaild zodat de slaapadviseur in de winkel deze met u kan omzetten in een order. Deze gegevens slaan we in de app niet op. Ook de door u gekozen favoriete producten die u al dan niet naar uzelf mailt worden door Beter Bed niet opgeslagen.
Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving. Wanneer u in onze winkels met de Pin of Creditcard betaalt, worden uw betaalgegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan uw bestelling te kunnen koppelen.
Daarnaast gebruiken we uw bankrekeningnummer als u geld van ons terugkrijgt, bijvoorbeeld in geval van een retour.
Wanneer u online met Bancontact, Maestro, Sofort, PayPal of Creditcard betaalt, sturen we uw betaalgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Adyen. Zij voeren onze online betalingen uit. Beter Bed slaat in die gevallen nooit zelf uw betaalgegevens op. Wij krijgen dus uw bankgegevens niet te zien, Adyen vertelt ons alleen of de betaling is gelukt of niet.