Onze winkels zijn weer open! Shop veilig en bewaar afstand van elkaar. In deze periode kan het voorkomen dat je pakketje iets langer onderweg is. 

Helpdesk Beter Bed

Uitproberen, Ruilen en Retourneren

Matras uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie*. Als blijkt dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt, kun je het matras binnen 90 dagen omruilen (M line matrassen zelfs binnen honderd dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. '
  • Matrassen met het kenmerk "Webdeals" worden door PostNL geleverd en zijn uitgesloten van uitprobeergarantie.
  • Bij M line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
  • Je kunt het matras alleen omruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen verrekenen we via een tegoedbon of bijbetaling.
  • Per matras rekenen wij € 60,- omruilkosten als het omruilen bij je thuis plaatsvindt. Ruil je het matras om in de winkel, dan rekenen wij € 40,-.
  • Een matras van M line kan niet omgeruild worden in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd € 60,- per matras.
  • Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van het eerste matras.

Wil je gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed winkels. Onze slaapadviseur helpen je graag bij het vinden van het ideale matras.

*het gestoffeerde matras komt niet in aanmerking voor omruilgarantie.


Retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Heeft u besteld via de webwinkel?

je kunt online bestelling tot veertien dagen na levering ontbinden (zichttermijn). Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd.
  • Het product is niet speciaal voor jou aangepast.

Naar het retour- en annuleringformulier

 

Is jouw online bestelling bezorgd door Beter Bed?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 0413 – 33 88 00. Zorg dat je jouw ordernummer bij de hand hebt.
  2. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij je op. 
  4. Je ontvangt het totale aankoopbedrag retour. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Is je online bestelling bezorgd door PostNL?

Dan kun je het zelf terugsturen. Dit werkt als volgt:

Gebruik voor het terugsturen van textielbestellingen de instructies op het retourformulier wat bij je bestelling zit. 

  1. Controleer het retourformulier en vul de gevraagde gegevens in. 
  2. Stop het formulier samen met het artikel in de originele verpakking die je hebt ontvangen bij levering. 
  3. Plak het verzendlabel op de originele verpakking. 
  4. Breng het pakket naar een postpunt. 
  5. Bewaar het bewijs van inname goed. Via Track & Trace kun je het pakket volgen. 
  6. Zodra wij je product ontvangen hebben, informeren wij je over de verdere afwikkeling.