Helpdesk Beter Bed

Uitproberen, Ruilen en Retourneren

Matras uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie*. Als blijkt dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt, kun je het matras binnen 90 dagen omruilen (M line matrassen zelfs binnen honderd dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. '
  • Matrassen met het kenmerk "Webdeals" worden door PostNL geleverd en zijn uitgesloten van uitprobeergarantie.
  • Bij M line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
  • Je kunt het matras alleen omruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen verrekenen we via een tegoedbon of bijbetaling.
  • Per matras rekenen wij € 60,- omruilkosten als het omruilen bij je thuis plaatsvindt. Ruil je het matras om in de winkel, dan rekenen wij € 40,-.
  • Een matras van M line kan niet omgeruild worden in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd € 60,- per matras.
  • Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van het eerste matras.

Wil je gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed winkels. Onze slaapadviseur helpen je graag bij het vinden van het ideale matras.

*het gestoffeerde matras komt niet in aanmerking voor omruilgarantie.


Retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Herroepingsrecht

Je hebt de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Je laat ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst schriftelijk weten dat je het product wilt terugsturen. Vul daarvoor jouw persoonlijke retourformulier in. Je vindt de link naar dit formulier terug in je e-mail met de bevestiging van je bestelling.
  • Vul het retourformulier in en print deze compleet uit. Voor een goede en snelle afhandeling van je retourzending is het belangrijk dat het complete formulier toegevoegd is aan je retourpakket.
  • Heb je ons laten weten dat je jouw product wilt retourneren, stuur of breng het product dan zo snel mogelijk terug. In ieder geval nooit later dan 14 dagen na de dag dat je ons hebt laten weten dat je je bestelling wilt ontbinden.


Voor het retour sturen van artikelen gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele verpakking.
  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor jou besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen.

Wij stellen deze voorwaarden, omdat onze producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en vanuit hygiëne overwegingen niet teruggezonden kunnen worden als ze beschadigd of gebruikt zijn.

 

Retourkosten online aankoop

Als je aan de voorwaarden van het herroepingsrecht voldoet, heb je de mogelijkheid om de bestelde producten te retourneren. Je hebt de volgende mogelijkheden tot retourneren:

  • Retourzending per post is kosteloos. Maak hiervoor gebruik van de bijgeleverde retourlabel.
  • De kosten voor het retour sturen op andere wijzen is voor eigen rekening.
  • Als het product niet per post retour te zenden is, kunnen wij het product bij je retourhalen. De kosten hiervoor bedragen €75.- en zijn voor jouw rekening.
  • Je kunt het product kosteloos inleveren in een van onze magazijnen (Uden, Nieuw Vennep of Hoogeveen). Neem hiervoor van te voren contact met onze klantendienst.

Zodra wij jouw geretourneerde producten hebben ontvangen, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele retourkosten worden verrekend met dit bedrag.

Is jouw online bestelling bezorgd door Beter Bed?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 0413 – 33 88 00. Zorg dat je jouw ordernummer bij de hand hebt.
  2. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij je op. 
  4. Je ontvangt het totale aankoopbedrag retour. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Is je online bestelling bezorgd door PostNL?

Dan kun je het zelf terugsturen. Dit werkt als volgt:

Gebruik voor het terugsturen van textielbestellingen de instructies op het retourformulier wat bij je bestelling zit. 

  1. Ga naar je e-mail met de bevestiging van je bestelling toe. Klik op de link naar het retourformulier en vul  jouw persoonlijke retourformulier compleet in.
  2. Print het complete formulier uit en stop het formulier samen met het artikel in de originele verpakking die je ontving bij de levering.
  3. Plak het verzendlabel op de originele verpakking. 
  4. Breng het pakket naar een PostNL-punt. 
  5. Bewaar het bewijs van inname goed. Via Track & Trace kun je het pakket volgen. 

Zodra wij je geretourneerde product ontvangen hebben, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele retourkosten worden verrekend met dit bedrag. 

Deze site is beschermd tegen robots. Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.