Ruilen en Retourneren

Retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Heb je besteld via de webwinkel?

Volgens de wet "Koop op Afstand" kunt je je  online bestelling kosteloos ontbinden binnen 14 dagen nadat jij of een door jou aangewezen derde het product heeft ontvangen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden: 

  • Het product zit voor zover als mogelijk nog in de originele verpakking. Je mag het product slechts beoordelen en proberen, zoals je een product in een fysieke winkel ook mag beoordelen. Beddengoed hoeft bijvoorbeeld niet uit de verpakking te wordden gehaald en een matras of topdekmatras mag geprobeerd worden, mits de plastic beschermhoes niet wordt verwijderd. Dit laatste kan als verzegeling* gelden.  
  • Het product is niet speciaal voor je aangepast. Maatwerk is namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht. Dat houdt in dat indien wij een product aanpassen aan wensen en specificaties door u opgegeven, dan kan het product niet geretourneerd worden. 

*Producten die om hygiënische en/of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd en waarvan de verzegeling verbroken is, zijn ook uitgezonderd van het herroepingsrecht. Enkel verzegelde producten kunnen dus worden geretourneerd, indien er sprake is van deze productcategorie.

Ga je verder dan hetgeen wettelijk mag, dan kunnen wij daarvoor waardevermindering in rekening brengen bij het terugstorten van het bedrag.

 

Wil je je bestelling annuleren?

Wij verzoeken je binnen de genoemde 14 dagen het retour- of annuleringsformulier in te vullen of om gebruik te maken van het modelformulier van Becommerce. Het modelformulier kun je ingevuld naar ons mailen. Je ontvangt een bevestiging van deze aanvraag op het e-mailadres dat je bij het plaatsen van de order hebt opgegeven, of op het e-mailadres zoals vermeld op het modelformulier. 

Onze Klantenservice neemt vervolgens contact op met je om de retourprocedure verder uit te leggen. 

Naar het retour- en annuleringformulier

 

Kosteloos terugsturen van je bestelling

Is je online bestelling bezorgd door Beter Bed?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 041 48 08 40. Zorg dat je je  ordernummer bij de hand hebt.
  2. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij je op. 
  4. Je ontvangt het totale aankoopbedrag retour. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Is je online bestelling bezorgd door PostNL?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 041 48 08 40. Zorg dat je je  ordernummer bij de hand hebt.
  2. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 
  3. Je ontvangt een retourformulier per e-mail. 
  4. Doe het retourformulier bij het pakket en stuur het kosteloos naar het antwoordnummer van Beter Bed.
  5. Zodra wij je product in ontvangst hebben genomen, ontvang je het totale aankoopbedrag terug. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Matras uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie. Als blijkt dat je niet de juiste keuze heeft gemaakt, kun je je matras binnen 90 dagen omruilen (M line matrassen zelfs binnen honderd dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. 
  • Bij M line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
  • Je kunt je matras alleen omruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen verrekenen we via een tegoedbon of bijbetaling.
  • Per matras rekenen wij 60,- omruilkosten als het omruilen bij je thuis plaatsvindt. Ruil je je matras om in de winkel, dan rekenen wij 40,-.
  • Een matras van M line kun je niet omruilen in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd 60,- per matras. 
  • Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van het eerste matras.


Wil je gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed winkels. Onze slaapadviseur helpt je graag bij het vinden van je ideale matras.