Ruilen en terugbrengen

Op deze pagina:

 

Ruilen

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kan je het product onder bepaalde voorwaarden terugsturen.

 

Online aankoop

Volgens de wet "Koop op Afstand" kan je jouw online bestelling kosteloos ontbinden binnen de 14 dagen nadat je (of een door jou aangewezen derde) het product hebt ontvangen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden: 

  • Het product zit (voor zover dat mogelijk is) nog in de originele verpakking. Je mag het product slechts beoordelen en uitproberen zoals je een product in een fysieke winkel ook mag beoordelen. Beddengoed hoeft bijvoorbeeld niet uit de verpakking gehaald te worden en een matras of topdekmatras mag uitgetest worden, mits de plastic beschermhoes niet verwijderd wordt. Dit laatste kan als verzegeling* gelden.  
  • Het product is niet speciaal voor jou aangepast. Maatwerk is namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht. Dit houdt in dat indien wij een product aanpassen aan wensen en specificaties door jou opgegeven, het niet kan worden teruggestuurd.

*Producten die om hygiënische en/of gezondheidsredenen niet teruggestuurd kunnen worden en waarvan de verzegeling verbroken is, zijn ook uitgezonderd van het herroepingsrecht. Alleen verzegelde producten kunnen dus teruggestuurd worden, indien er sprake is van deze productcategorie.

Ga je verder dan wat wettelijk mag, dan kunnen wij daarvoor een waardevermindering in rekening brengen bij het terugstorten van het bedrag.

 

Wil je je bestelling annuleren?

Wij verzoeken je om binnen de genoemde 14 dagen het retour- of annuleringsformulier in te vullen of om gebruik te maken van het modelformulier van BeCommerce. Het modelformulier kan je ingevuld naar ons mailen. Je ontvangt een bevestiging van deze aanvraag op het e-mailadres dat je bij het plaatsen van de bestelling hebt opgegeven, of op het e-mailadres zoals vermeld op het modelformulier. 

Onze Klantendienst neemt vervolgens contact met je op om de retourprocedure verder uit te leggen. 

Naar het retour- en annuleringformulier

 

Kosteloos terugsturen van je online bestelling

Is je online bestelling geleverd door Beter Bed?

Wij halen het product zo snel mogelijk op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 041 480 840. Zorg dat je het bestelnummer bij de hand hebt.
  2. Onze medewerker doorloopt samen met jou de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij jou op. 
  4. Je krijgt het totale aankoopbedrag terug. Wij storten dit binnen de 14 dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Is je online bestelling geleverd door PostNL?

Dan kan je ze zelf terugsturen. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 014 480 840. Zorg dat je het bestelnummer bij de hand hebt. 
  2. Onze medewerker doorloopt samen met jou de retourprocedure. 
  3. Je ontvangt een retourformulier per e-mail. 
  4. Doe het retourformulier bij het pakket en stuur het kosteloos naar het antwoordnummer van Beter Bed. 
  5. Zodra wij jouw product ontvangen hebben, krijg je het totale aankoopbedrag terug. We storten dit binnen de 14 dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

 

Uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie. Als blijkt dat je niet de juiste keuze gemaakt hebt, kan je je matras binnen de 90 dagen omruilen (M Line matrassen zelfs binnen 100 dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. 
  • Bij M Line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
  • Je kan je matras alleen inruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen verrekenen we via een cadeaubon of bijbetaling.
  • Per matras rekenen wij € 60 omruilkosten als het omruilen bij je thuis plaatsvindt. Ruil je je matras om in de winkel, dan rekenen wij € 40.
  • Een matras van M Line kan je niet omruilen in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd € 60 per matras. 
  • Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van de eerste matras.


Wil je gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed-winkels. Onze slaapadviseur helpt je graag bij het vinden van jouw ideale matras.