Alles over de levering van je bestelling

Leveringsinformatie

Bij elk product in onze webshop wordt een indicatie van de levertijd vermeld. Heb je meerdere producten in jouw bestelling, dan is het bezorgmoment afhankelijk van het product met de langste levertijd, omdat je bestelling in één keer geleverd wordt.

Wanneer je order wordt bezorgd door PostNL ontvang je je order binnen 2 werkdagen. Overige orders worden bezorgd door Beter Bed. Bij deze orders zie je tijdens het bestelproces de daadwerkelijke levertijd en kun je zelf het exacte moment van levering kiezen.

Leveringsgebied

  • Beter Bed levert bestellingen in heel Vlaanderen en in een gedeelte van Wallonië. Meer weten over ons leveringsgebied voor online bestellingen? Bekijk het postcodeoverzicht.
  • Voor online bestellingen geldt een ander leveringsgebied dan voor bestellingen die je doet in een Beter Bed-winkel. Onze slaapadviseurs vertellen je graag wat het leveringsgebied is voor jouw bestelling in de winkel.

 

Dag van de levering

  • Indien je bestelling door onze eigen bezorgers wordt geleverd, ontvang je één werkdag voor de leverdatum een sms met een indicatie van het levermoment. 
  • Op de dag van de levering bellen onze bezorgers je 10 tot 30 minuten voor het exacte levermoment op. 
  • Indien jouw bestelling wordt geleverd door PostNL, ontvang je één werkdag voor de leverdatum een e-mail van PostNL met een track & trace-code.

 

Verzendkosten

  • Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf € 250 leveren wij gratis. Voor bestellingen van minder dan € 250 wordt er € 29,95 transportkosten in rekening gebracht, tenzij deze kosten in een aanbieding verrekend zijn. 
  • Alle bestellingen - die wij via PostNL versturen - met een totaalprijs vanaf € 50 worden gratis geleverd. Voor bestellingen - die wij via PostNL versturen - tot € 50 wordt € 8,95 in rekening gebracht. 
  • De eventuele transport- of verzendkosten vind je terug op je aankoopovereenkomst.
  • Tijdens het bestelproces wordt aangegeven of het door jou gekozen product al dan niet gemonteerd wordt. Deze montage is gratis. Hou er wel rekening mee dat er geen herroepingsrecht geldt voor gemonteerde producten.

 

Montage / zelfbouw

Al jouw aankopen monteren wij gratis bij je thuis. Dit geldt voor alle producten, behalve die van de merken Beter Bed Basic, WebDeals, Flexa en Flexworld. Onze deskundige monteurs zetten jouw aankoop zorgvuldig in elkaar op de plaats die jij kiest. Monteer je jouw aankoop liever zelf? Dan zetten onze monteurs je producten alvast op de goede plaats. Zo moet je zelf geen zware spullen heffen. 

 

Je bestelling in ontvangst nemen

Wij rekenen op een goede bereikbaarheid van de ruimte waar jouw slaapkamermeubelen komen te staan. Gaat het om grote producten? Zorg dan dat de route of het trappengat vrij is en haal kwetsbare spullen, fotokaders en andere accessoires tijdelijk weg. Zo hebben de monteurs zeker genoeg plaats.


Verpakkingsmateriaal

Na het leveren en monteren nemen onze monteurs het verpakkingsmateriaal terug mee. Dit wordt vervolgens op een milieuvriendelijke manier gescheiden en verwerkt. Bij zelfbouwbestellingen laten wij de verpakking intact, zodat je deze eenvoudig kunt verplaatsen.

 

Je oude matras inleveren

Koop je een nieuwe matras in een Beter Bed-winkel? Dan kan je jouw oude matras bij ons inleveren. Je krijgt van ons een matraszak waarin je je oude matras kunt verpakken. Doe de matras hierin en plak de zak dicht met tape. Bij de levering van je nieuwe matras nemen wij het oude exemplaar direct mee. Zorg je ervoor dat de matraszak, indien mogelijk, netjes klaarstaat op de benedenverdieping?

De matras laten we door een gespecialiseerd bedrijf recycleren. Gemakkelijk voor jou én goed voor het milieu. Het is voor ons niet mogelijk om je bed of andere producten mee te nemen.

De kosten voor deze service bedragen € 24,95 voor een eenpersoonsmatras en € 34,95 voor een tweepersoonsmatras.

Lees meer over het inleveren van je oude matras.