MENU

Ruilen en terugbrengen

 Op deze pagina:


Ruilen

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Dan kunt u het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Online aankoop

Volgens de wet "Koop op Afstand" kunt u uw online bestelling kosteloos ontbinden binnen 14 dagen nadat u of een door u aangewezen derde het product heeft ontvangen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden: 

 

  • Het product zit voor zover als mogelijk nog in de originele verpakking. U mag het product slechts beoordelen en proberen, zoals u een product in een fysieke winkel ook mag beoordelen. Beddengoed hoeft bijvoorbeeld niet uit de verpakking te wordden gehaald en een matras of topdekmatras mag geprobeerd worden, mits de plastic beschermhoes niet wordt verwijderd. Dit laatste kan als verzegeling* gelden.  
  • Het product is niet speciaal voor u aangepast. Maatwerk is namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht. Dat houdt in dat indien wij een product aanpassen aan wensen en specificaties door u opgegeven, dan kan het product niet geretourneerd worden. 

*Producten die om hygiënische en/of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd en waarvan de verzegeling verbroken is, zijn ook uitgezonderd van het herroepingsrecht. Enkel verzegelde producten kunnen dus worden geretourneerd, indien er sprake is van deze productcategorie.

Gaat u verder dan hetgeen wettelijk mag, dan kunnen wij daarvoor waardevermindering in rekening brengen bij het terugstorten van het bedrag.

Wilt u uw bestelling annuleren?

Wij verzoeken u binnen de genoemde 14 dagen het retour- of annuleringsformulier in te vullen of om gebruik te maken van het modelformulier van Becommerce. Het modelformulier kunt u ingevuld naar ons mailen. U ontvangt een bevestiging van deze aanvraag op het e-mailadres wat u bij het plaatsen van de order hebt opgegeven, of op het e-mailadres zoals vermeld op het modelformulier. 

Onze Klantenservice neemt vervolgens contact op met u om de retourprocedure verder uit te leggen. 

 

Kosteloos terugsturen van uw online bestelling

Is uw online bestelling bezorgd door Beter Bed?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij u op. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 041 480 840. Zorg dat u uw ordernummer bij de hand heeft.
  2. Onze medewerker doorloopt samen met u de retourprocedure. 
  3. Op het afgesproken moment halen wij het product bij u op. 
  4. U ontvangt het totale aankoopbedrag terug. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op uw rekening.

Is uw online bestelling geleverd door PostNL?

Dan kunt u het zelf terugsturen. Dit werkt als volgt:

  1. Bel onze Customer Service op 014 480 840. Zorg dat u uw ordernummer bij de hand hebt. 
  2. Onze medewerker doorloopt samen met u de retourprocedure. 
  3. U ontvangt een retourformulier per e-mail. 
  4. Doe het retourformulier bij het pakket en stuur het kosteloos nar het antwoordnummer van Beter Bed. 
  5. Zodra wij uw product in ontvangst hebben genomen, ontvangt u het totale aankoopbedrag terug. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op uw rekening.

Terug naar boven

Matras uitprobeergarantie

Uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteert u van een unieke uitprobeergarantie. Als blijkt dat u niet de juiste keuze heeft gemaakt, kunt u uw matras binnen 90 dagen omruilen (M Line matrassen zelfs binnen honderd dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. 
  • Bij M Line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
  • U kunt uw matras alleen omruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen verrekenen we via een tegoedbon of bijbetaling.
  • Per matras rekenen wij 60,- omruilkosten als het omruilen bij u thuis plaatsvindt. Ruilt u uw matras om in de winkel, dan rekenen wij 40,-.
  • Een matras van M Line kunt u niet omruilen in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd 60,- per matras. 
  • Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van het eerste matras.


Wilt u gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed winkels. Onze slaapadviseur helpt u graag bij het vinden van uw ideale matras.

Terug naar boven